viernes, 23 de octubre de 2015

Ascensión a El Gep Llarg "Via de l´Esquerra, IV - 60 metres", Agulles/Montserrat (Barcelona).

Coll de Can Maçana.

Belleza Natural.

Sector Les Saques (Agulles/Montserra
El Gep Llarg, es troba entre l'agulla dels Merlets i la Boteruda formant part del sector de Les Saques de la regió d'Agulles a Montserrat. És una agulla molt freqüentada, que se sol combinar o per acabar de completar alguna jornada d'escalada. També es freqüenta molt per iniciar-se en vies clàssiques o de diversos llargs. Debido al seu vessant sud que ens ofereix una bona aresta i roca molt bona.

Vane.

Inici de la Via.

Guti.

Des de Barcelona per l'A2, anirem fins a la sortida del Bruc. Travessem el poble en direcció Monistrol de Montserrat. I aparcarem a la esplanda del Coll de Can Maçana.
Caminant agafarem primer la pista del GR-172 (marques grogues i blanques) en direcció al refugi de Vicenç Barbe. desviant-nos pel Coll de Guirló pel PR C-78, cap al Pas de la Portella. Un cop superat el Pas, seguirem la travessa d'Agulles (marques vermelles), fins que superem Les Savines. Girem a la dreta per situar-nos sota la cara sud de l'agulla. Començament de la via. !!!!

Com ja seu nom indica, la via de l'Esquerra, comença a l'esquerra de la Via Aresta Brucs, als peus de la base al bosc. Mentre que la Aresta Brucs comença sobre un turó a la dreta de l'agulla.
De característiques molt semblant a la Aresta Brucs aquesta via és una mica més exigent, ascendim per una roca de primera amb molt bones preses a uns 4 metres trobarem la primera assegurança 1 espit, després més o menys en línia recta els següents (alguns parabolts i espits). Fins arribar a la reunió amb dos parabolts sense anelles. Haureu de ignorar algunes assegurances que teniu a dreta i esquerra (aquest pintat de lila), són d'altres vies. 1 espits i 5 parabolts, 40 metres

L2 (III+).-

Sortim de la lleixa de la R1, de nou en rectes cap amunt, on aviat veiem el nostre primer segur, Un parabolt. A la nostra esquerra just hi ha una altra reunió amb els parabolts liles d'una via paral·lela. Continuem ascendint aqui ja pràcticament la paret tomba, hencontraremos dues assegurances més fins arribar a la reunió. 2 parabolts amb anella + baula de cadena i l'altre només amb la baula de cadena. On ens deixa la possibilitat de poder realitzar algun ràpel. 3 parabolts, 20 metres.

Les Savines.

Miranda de les Boïgues.

Cim El Gep Llarg.

Vane&Duti. Cim.

Desgrimpada.
Descens.-

Tenim un parell d'opcions, la primera i la més comuna, és des del cim dirigir fins a la cara oposada i desgrimpar per la via normal (IIº), gens complicada, uns 8 metres. Des d'aquí arribem al coll entre les agulles del Gep Llarg i capdamunt. Busquem les marques vermelles de la travesia d'agulles, i descendim pel pas euipado amb cordes fixes fins a la canal boscosa, sempre seguint les marques vermelles. Desfem la travesia d'Agulles, fins arribar al pas de la Portela i des d'alli a Can Maçana.
L'Altra opció és rapelar uns 50 metres. des de la R2, fins a la base de l'agulla El Gep Llarg, des d'alli desfer el camí d'aproximació. Encara aconsellem la primera opció, perquè podeu trobar alguna cordada en alguna de les vies, i eviteu caure sobre ells o llençar alguna pedra. Gràcies, jejeje.

Coll de Agulles El Gep Llarg i Capdamunt.

Croqui extret de.- http://elcoleccionistadevies.blogspot.com.es/

Fitxa Tecnica:-

Via: de L´Esquerra.
Zona: Agulles/ Montserrat (Sector Les Saques).
Dificultat: IV.
Dificultat Obligada: IV.
Llargaria: 60 metres.
Grau d´exposició: Baix.
Grau de compromis: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts i espits. R1 no rapelable. R2 parabolts amb una anella i baula de cadena.
Material: 6 cintes exprés (algunes llargues).
Orientació: Sub.

El Gep Llarg "Vies de L´Esquerra i Aresta Brucs" La Boteruda "Via Aresta Brucs".