martes, 19 de diciembre de 2017

Ascensió La Falconera-Pedrera Cara Sud "Via Sweet Home Buenos Aires, V - 95 m." El Garraf (Barcelona).

La Falconera - Cantera Sud
El penya-segat de la Falconera ubicat al Garraf. A més de la seva mes coneguts clàssics itineraris d'escalada sobre el mar com la Via Chani, La Falconera o la repetidisima via S.A.M.E. Abacar també una gran part mes terrestre i força desconeguda o oblidada. Gràcies en part a els escalador@s com Joan Asín o Lluís Alfonso estan sent rescatades de l'anonimat i en els seus blogs o guies donant difusió. La zona de la qual ens referim es tracta d'una antiga pedrera que fa temps es va condicionar amb vies per a l'escalada amb alguns itnerarios de diversos llargs i uns altres mes esportius al costat del Port Esportiu del Garraf. Tal com l'ha donat a conèixer Lluis "Pedrera Sud" però forma part del penya-segat de La Falconera.
La majoria d'itineraris aquesta equipats, però la proximitat al mar fa olbigatorio portar material o equipació per reforçar o evitar-nos algun ensurt causa de l'alt desgast prematur per la salinització. Sense mes us deixem amb la nostra explicació de la Via Sweet Home Buenos Aires, situada a la cara sud d'aquesta pedrera, esperem que us agradi i cridi la vostra curiosidad.jejeje.

Acces a la Falconera.

Cami de aproximació.

La Falconera - Cantera Sud Dreta.

Des de Barcelona agafarem l'autovia C-32 en direcció Castedefels / Sitges. Deixem la C-32 a l'alçada de Port Ginesta i prenem la Sortida que mena a la C-31 que porta a Sitges. Seguirem per les conegudes corbes del Garraf, fins a la població del Garraf, la sortida la veurem a la nostra dreta i des d'aquesta baixarem cap al seu port nàutic. Podrem estacionar en una esplanada a tocar de la paret i l'entrada del Port Nautic.
Des de l'esplanada ens dirigirem cap a l'entrada del Port Nàutic, on veurem un semiarc de ferro acerat amb una insígnia PN "Port Nautic", just a la seva dreta veurem un pontet amb un palafon explicatiu i el començament d'un sender que ens acostés fins a la paret.Seguirem pel sender, fins gairebé la meitat de la paret. Després ens anirem directes atraves de l'espessor de la vegetació fins a la mateixa paret buscarem la zona mes arbrada veurem molt difuminats uns numeros de color vermell a la paret intentarem localitzar el número 25 al costat d'aquest veurem un espits amb xapa sikado. Aqui Comença nostra via

Inici de via.

Localitzat el spit que ens marca l'inici de la via, vam començar remuntant gairebé grimpant per una zona força tombada deixant a la nostra dreta un arbust i un arbre. D'acord ascendim la cosa es torna una mica més vertical però l'escalada és fàcil i senzilla a bastants metres del terra trobarem una assegurança. Es podria equipar amb algun segur flotant mes però la senzillesa del llarg ens dóna confiança per arribar a la R1 sense cap contratemps. La R1, la trobarem en una comoda lleixa. A la nostra esquerra i gairebé a la mateixa lleixa al costat d'un arbust veurem una altra reunió de dos espits amb xapa. R1, Dos espits amb xapa i anelles per rapelar sikados. Un espits en uns 30 metres.

Repisa i reunió de dos espits.

Ruben, R1.

Port Esportiu del Garraf.

Sortim des de la R1, per una placa tumada però amb bones preses on trobarem una assegurança, ens dirigirem cap a la dreta a una mena d'esperó. Aquesta part és la més vertical de la via on trobarem diverses assegurances en els passos mes compromesos, hi ha possibilitat de posar mes segurs flotants. Després de remuntar aquest esperó la R2, la trobarem o la muntarem en el tronc d'un arbre (Pi). R2, cordinos amb doble anella encintat al voltant del peu del tronc d'un pi. Possibilitat de rapelar. Quatre espits en uns 30 metres.

Guti & Ruben, R2.

Ruben & Vanessa, R2.

Port Esportiu del Garraf.

Continuem des de la R2, sortint cap a la dreta per vorejant les branques del pi que fem servir com a reunió. I seguim rectes per un esperó on hayaremos algun segur fix. També es tresta a col·locar algun friend (Alien Groc) de seguida donem amb la R3. R3, dos espits amb xapa i anella per rapelar units amb una cinta plana. Un espits en uns 20 metres.

Vanessa 6 Rueben, R3.

L4 (II/ III).-

A aquestes alçada i amb el mar de fons, haurem de decidir si volem continuar o donar per conclosa la via. Doncs el quart llarg un cop finalitzat no ens donarà marge per rapelar ja que no té reunió física. Si decidim continuar pujarem rectes fins al cim de l'anomenada Cresta de la Falconera i buscarem el millor lloc per muntar una reunió amb assegurances flotants o en el nostre cas ajudant-amb un petit pi. L'ascensió no té gairebé ningun problema, només evitar el frec de la corda ja que hi ha moltes pedres soltes i van directes als companys de cordada. R4, inexistent. Nosaltres vam muntar una reunió encintando un petit pi i col·locant un tascon en una llosa + friend (alien groc) en un buit. tirada neta uns 15 metres.

Cresta del Penya Sengat de La Falconera. Fi de Via.

Rueben al Cim.

R4, Fi de via. Cresta de La Falconera.

Des del cim de la Cresta de la Falconera, un cop haguem desmuntat la reunió, recollit cordes, etc. Ens dirigirem cap a la dreta, dir que són pas de cresta, ull si no estem habituats. Es tracta desgrimpar amb compte fins arribar a un pas equipat amb corda fixa que ens ajuda a baixar fins a un coll. Des d'aquest continuarem pel camí més marcat per la dreta, fent algun zigi saga fins a baixar on tenim estacionat el vehicle.

Si, vam decidir acabar a la R3, haurem de realitzar un llarg ràpel d'uns 60 metres fins a peu de via. O dues o tres ràpels segons la longitud de les cordes de R3 a R2 uns 20 metres i de R2 a terra uns 45 metres. Calcular mes o menys les distàncies.

Cresta del Penya Sengat de La Falconera.

Pas Equipat, Cresta del Penya Sengat de La Falconera.
Fitxa Tècnica:

Via: Sweet Home Buenos Aires.
Zona: La Falconera - Pedrera Cara Sud.
Dificultat: V.
Dificultat obligada: V-.
Grau d'exposició: Mitjà.
Compromís: Mitjà.
Equipament: Via semi-equipada amb espits. Reunions rapelables excepte R4 que cal muntar.
Material: 8 cintes exprés (alguna llarga), jocs de friends (Camalots i Aliens) i tascons.

Croquis i ressenyes La Falconera-Cantera Sud Dreta "Via Sweet Home Buenos Aires".