domingo, 7 de mayo de 2017

Ascensió Agulla del Pingüí "Via Hallo Harry, 6b ó V/Ae - 60 m." Agulles-Montserrat (Barcelona).

Des del area d'esbarjo de Can Massana

Portella Petita.
 La regió de Agulles del Parc Natural de Montserrat, és potser el major exponent i representativitat del genial relleu d'aquesta muntanya. Centenars d'agulles per veure i reptar-nos a ascendir cadascuna amb la seva pròpia peculiaritat. En aquesta ocasió escollim l'amagada agulla del Pingüí, situada darrere de la coneguda agulla de l'Esquelet i per sota de les Bessones.
El Pingüí és una agulla petita, però amb alguns bonic itineraris com el cas de la via Hallo Harry, amb varietat en el tipus d'escalada que ens farà fer flanqueig, escalar per placa vertical i realitzar un pas gairebé de bloc o treballar amb el artifo . jejeje.

Pas extret de la Portella.

Agulles.

Refugi d´Agulles ó Vicenç Barbé.

Des del area d'esbarjo (aparcament) de Can Massana, a prop del poble del Bruc, Ens dirigim per la pista forestal cap al refugi de Vicenç Barbé, pal indicatiu a la pista. Passat el Coll de Can Massana, ens desviem cap a la dreta pal indicatiu. seguint les marques grogues i blanques del sender. Remuntarem per l'Estret pas de la Portella.

Un cop arribem al Refugi Vicenç Barbé. busquem un sender que es dirigeix cap al nord vorejant unes roques, visualitzarem l'Agulla de L'Esquelet. Pujarem per la canal de les Bessones, passant l'Agulla de l'Esquelet, ens dirigirem cap a l'esquerra remuntant cap al coll per darrere de l'Agulla de l'Esquelet i les Agulles del Pingüí i la Vespa. L'Agulla del Pingüí és la que està més a l'esquerra el peu de via aquesta compartit amb la via Aresta Brucs.
Coll Agulla de l´Esquelet i Agulles del Pingüí i la Vespa.

Agulla del Pingüí.

L1, Via Hallo Harry.

Ou de Colom

Peus de via.

La via comença compartint els primers 6 o 5 metres d'iniciar i la primera assegurança amb l'L1 de la via Aresta Brucs de la mateixa agulla. Amb poc que ens fixem veurem la primera assegurança amb la xapa daurada, un cop assegurats a aquest farem un flanqueig cap a la dreta que a estones ens fa baixar una mica i en altres endinsar-nos en la bauma fins a arribar al extrems dret d'aquesta on veurem la R1. R1, dos parabolts amb xapa i una sola anella, sense unió. Per rapelar des d'aquesta preveure portar un cordino per unir-les i baixar de dos punts. 4 parabolts en uns 20 metres.

R1, Ruben i Guti.

R2
 L2 (6a+ ó V/Ae).-

Sortim des de la R1, de nou en flanqueig ascendent en diagonal cap a la dreta, passant primer per una petita Baumeta i posant-nos en mig d'una placa molt vertical, on les assegurances ens mostren el camí. Amb molt bones preses algunes grans i altres més petites ascendim per aquesta placa, el pas més compromès aquesta just una mica abans que comenci a disminuir la disficultad. En si gairebé tot el llarg es pot realitzar en A0, amb alguna sortida en lliure. Després de la verticalitat, només ens queden uns metres de dificultat fàcil fins a la R2. R2, Tres parabolts amb xapa una sola anella, com en la R1, preveure cordino per rapelar i unir les xapes. 7 parabolts en uns 20 metres.

R2, Ruben i J.

Cim d´Agulla del Pingüí.

L3 (6b ó V/Ae).-

Sortim des R2 rectes cap amunt per un terreny amb molt bones preses i una dificultat bastant accessible, fins a arribar a una mena de panxa. Abans d'assegurar-nos en el següent segur que allunya bastant veurem o podrem assegurar-nos en un vell burí. Ja a la panxa tenim el major grau de dificultat de la via, tres passos on haurem d'apretar de valent aprofitant les preses de la fissura de l'esquerra. Les xapes estan molt a prop amb la qual cosa si no ho veiem clar podem sortir aireosos realitzant un A0 una mica forçat. Després de sortir de la panxa, la dificultat baixa bastant, vigilar els últims passos ja que la roca es troba força descomposta. Per a la nostra sorpresa la R3 de la via ha estat desequipada, deixant els espàrrecs (algun desequipador molt porc, ja que ho fas fes-ho bé, són cabró !!!!). No us apureis podeu anar cap a l'esquerra i muntar la reunió a la R2 de la Via Aresta Brucs. R2 Via Aresta Brucs, dos parabolts sikados amb la xapes alguna cosa rovellades i un cordino d'unió. No rapelable. 7 parabolts i un burí en uns 20 metres.

Cim Agulla del Pingüí.

Bola de la Partio.

Les Bessones.

Cim Agulla del Pingüí, Guti, J i Ruben.

Rapel.

Instalació de Rapel.
 Descens.-

Per baixar, localitzarem una instal·lació de ràpel cap al nord-oest. Des d'aquí farem un sol ràpel d'uns 20 metres fins al coll entre les agulles del Pingüí i la Vespa. Després baixarem per la canal de l'esquerra entre les dues agulles fins arribar de nou gairebé a peus de via. I tornarem a baixar cap a la Canal de les Bessones, cap al Refugi de Vicenç Barber. I des d'aquest refugi de nou seguirem per PR - C 78 (marques grogues i blanques) a la àrea de lleure de Can Maçana on tenim el vehicle.

Flor.

Canal entre El Pingúí i La Vespa.

Refugi Vicenç Barbe, Interior.

Agulles.

PR C-78.

Croquis de la Via extret de.- http://totmuntanya.foro-gratuito.com

Via: Hallo Harry.
Zona: Montserrat - Agulles.
Dificultat: 6b o V / Ae.
Dificultat obligada: V / Ae.
Compromís: Baix.
Equipament: Via equipada amb parabolts, R's 1 i 2 amb possibilitat de rapelar reforçant amb cordinos i R3 desequipada cal anar en R2 Via Aresta Brucs (A l'esquerra).
Material: 10 cintes exprés i R's. (Portar cordinos per reforçar, per si voleu rapelar per la mateixa via).