viernes, 28 de abril de 2017

Ascensión Alta Tensión "Via Alta Tensión, 6a - 85 m." Camping-Montserrat (Barcelona).

L1
A prop dels voltants del Monestir de Montserrat, trobem zones amb molt poca aproximació i amb itineraris interessants per escalar. Com la zona del Càmping i una infinitat de vies que ens creuem pel camí encementado del Via Crucis, tant d'escalada esportiva com clàssica.
Aquesta vegada ens aventurem a realitzar la roca d'Alta Tensió, anomenada així perquè amb anterioritat una torre elèctrica coronava el seu cim, situa entre el Cargolet i La Rampingui. I mes a la dreta trobarem la Granota i La Al·lucina Carabina.
Pujarem al seu cim per la via amb el mateix nom, on destacarem un flanqueig sota un sostre que ens donarà un gran ambient i una línia preciosa sobre plaques i alguna fissura.
  Un gran abraçada i especial esment a l'Oscar !!! Jejeje. Ens veiem amic.

L2

Croquis de la via extret de.- http://escalatroncs.com/
Fitxa de la via.-

Via: Alta Tensió
Zona: Alta Tensió / Camping-Cami del Via Crucis.
Dificultat: 6a.
Dificultat obligada: V +.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada, amb material divers (Burins, espits i algun pitó). reunions 1 i 2 rapelables.
Material: 12 cintes exprés.
Orientació: Est.

Parking Monastir de Montserrat.

Zona Camping (De Esque a Dret. La Rampingui, Los Primos, Alta Tensión, El Cargolet, Esperó del Richard, La Granota i Alucina Carabina).

Des de Barcelona agafarem la C-58 direcció Manresa, seguirem en aquesta seguint les indicacions cap a Montserrat. Sortirem a la sortida Montserrat / Manresa a la C-55 Per aquesta carretera ens dirigirem cap al poble de Monistrol de Montserrat. Un cop arribem a aquest pujarem cap a l'aparcament del Monestir de Montserrat per una carretera amb força revolts, Compte amb els i les ciclitas !!!! i altres vehicles que ens vindran de cara.
Un cop passem la barrera de l'aparcament del Monestir buscarem lloc per estacionar. El tiquet d'estacionament té descompte per a les persones federades.

Inici de la via (Buril i Taca blanca)

Alta Tensión
Després estacionar el vehicle, ens dirigirem cap a les escales dels Pobres. Després de pujar els primers graons seguirem les indicacions cap al Camí del Via Crucis que comença a la nostra esquerra. És un camí cimentat amb escultures religioses, passarem per alguns sectors d'escalada esportiva "del Visa", en arribar a un replà on veurem un banc tallat de fusta i davant de l'altra escultura religiosa. Pujarem pel Camí del Fra Gari (unes escales amb tanques de fusta que puja a zigi-zaga fins als peus de la Granota. Ens aturarem quan veiem una mena de cova amb seients per descansar.
Retrocedirem uns pocs metres i buscarem un corriolet que puja entre la vegetació que ens portés a peus de via. L'inici està marcat amb una línia de pintura blanca i un burí amb xapa al costat esquerra d'on comença un diedre amb una zona molt arbustiva.

Peus de via. Guti & Paolo.

Localitzem l'inici de la via gràcies a un buril amb xapa i una marca de pintura blanca a la paret. Comencem a ascendir per un ressalt a l'esquerra la primera assegurança és una mica de riure un cordino vorada un fràgil arbust, mes que segur lleva por. Continuem en diagonal a la dreta fins a un marcat diedre bastant assegurat. Després d'uns poc metres haurem de sortir per la placa de l'esquerra fins arribar a la R1, just al principi del sostre. R1, Alguns spit amb xapa units amb un cordino o corda fixa amb un mosquetó per rapelar i mogollon de burins per assegurar-nos. 7 espits, un cordino en un arbust i dues pitons en uns 30 metres.

L2 (6a).-

L2, el llarg mes impressionant de la via. Es tracta d'un flanqueig molt ben assegurat amb espits i algun burí cap a la dreta per sota d'un gran sostre. Donant lloc a un gram ambient tenint amb teló de fons el Monestir de Montserrat. Hi ha una corda fixa que arriba fins al mig del sostre que després contínua recta cap amunt, serà un nou projecte de via !!?. Sortint de R1 ens anem agafant a algunes preses de mans i busquem peus a fisuritas que veurem. Ull a les persones mes baixes ja que hi ha descompesacio entre arribar a les mans i a donar amb bons peus. Si apurem es pot realitzar en A0. L'últim pas és el de més confiança ja que és un llarg pas per arribar a la R2. Cercar bé pel final buits per a les mans i peus ja pegant a la paret. R2, Diversos spit i burins Alguns amb un eslabon de cadena per rapelar. Reunió penjada una mica incomoda. 8 Burins o espits en uns 20 metres.

La Granota i Alucina Carabina.

L3 (V+).-

Sortim rectes cap amunt, per un placa que ja ens marca el grau màxim de dificultat d'aquest tercer llarg. Amb preses justes però bones. És un llarg amb prou segurs que conformi baixa la dificultat aquests van allunyant. Vigilar els últims metres ja que la roca aquesta alguna cosa descomposta, després de gairebé acabar de vorejar una zona arbustiva veurem a l'esquerra la R3. Dos spit amb xapa casolana i un parabolt una mica rovellat amb xapa units per cordinos. Reunion no rapelable. 11 burins o espits en uns 40 metres.

Monastir de Montserrat.

R3 (Paolo & Vane).

Cim Alta Tensión.
Des R3 vam acabar de pujar al cim d'Alta Tensió, on ja veiem rovellada i enderrocada la torre que li donava nom a aquest cim. Una fita de pedres i l'antic ferro que cap de subjecció de la torre marquen ara el cim. Ens fem unes fotos per conmemomerar el moment i de seguida ens preparem per al descens.
Collet entre Alta Tensión i El Cargolet.

La Granota i Monastir de Montserrat.

Cim Alta Tensión (Vane, Paolo & Guti).

Pas equipat a el Cargolet.
Descens.-

Des del cim d'Alta Tensió, desgrimpamos una mica pel vessant Oest cap a la plataforma on se situava la torre elèctrica del cim. Des d'aquí veurem un tram equipat amb cordes fixes, qu ens portarà fins la instalació de ràpel de la roca del Cargolet a la dreta. Des d'aquí muntarem un ràpel d'uns 55 metres fins peus de via de la Granota, just on camienza el tercer llarg de la Via Pique Longue. Des d'aquí ja seguim vorejant la Granota fins arribar de nou a la cova amb seients "El Mirador del Fra Gari" i d'alli desfer el camí per on venim fins al vehicle.