domingo, 30 de abril de 2017

Ascensió Alucina Carabina "Via Alucina Carabina, 6b - 85 m." Càmping-Montserrat (Barcelona).

L2
De nou per la zona de Càmping de Montserrat, en aquesta ocasió pujarem per l'agulla que tenim al costat La Granota. Nomenada  Alucina Carabina, amb plaques molt verticals i unes magnífiques vistes del Monestir i tota la vall del Llobregat. Zona bastant visita causa de la seva curta aproximació i amb moltes vies d'iniciació a les escalada de multilargos. Aquesta zones són ideals per a un matí d'hivern o una tarda d'estiu, ja que a les 15 h. tenim ombra. Us deixem amb la explicaciónes de la Via Alucina Carabina que us deixés amb molt gust de boca. Combinabler amb altres vies de la zona o fer una ràpida visita.

L3

Des de Barcelona agafarem la C-58 direcció Manresa, seguirem en aquesta seguint les indicacions cap a Montserrat. Sortirem a la sortida Montserrat / Manresa a la C-55 Per aquesta carretera ens dirigirem cap al poble de Monistrol de Montserrat. Un cop arribem a aquest pujarem cap a l'aparcament del Monestir de Montserrat per una carretera amb força revolts, Compte amb els i les ciclitas !!!! i altres vehicles que ens vindran de cara.
Un cop passem la barrera de l'aparcament del Monestir buscarem lloc per estacionar. El tiquet d'estacionament té descompte per a les persones federades.

Després estacionar el vehicle, ens dirigirem cap a les escales dels Pobres. Després de pujar els primers graons seguirem les indicacions cap al Camí del Via Crucis que comença a la nostra esquerra. És un camí cimentat amb escultures religioses, passarem per alguns sectors d'escalada esportiva "del Visa", en arribar a un replà on veurem un banc tallat de fusta i davant de l'altra escultura religiosa. Pujarem pel Camí del Fra Gari (unes escales amb tanques de fusta que puja a zigi-zaga fins als peus de la Granota. Ens aturarem quan veiem una mena de cova amb seients per descansar. Aquest lloc creiem que és l'anomenat Mirador del Fra Gari, la via comença uns pocs metres passat aquest mirador. A les nostres dreta passant la base de la Granota, al costat del camí surt un corriol entre els arbustos que ens porta a peus de via.

Peus de Via.

Guti. Inici de Via
L1 (V+).-

El peu de via es una mica descompost i sol estar humit i amb una mica de fang. El que fa que el primer pas ens ho mirarem bastant. De seguida veurem la primera assegurança un pitón amagat a uns 3 metres des del terra. Després ja veiem un spit ja vam començar a escalar per un Espero acord ascendim la dificultat baixa i les assegurances allunyen. Aviat arribem a la R1 em una lleixa molt còmoda. R1, dos parabolts amb xapes i mallons units per una cinta, 1 burí amb xapa oxidat. Reunió rapelable. un pitó i 6 espits en uns 40 metres.

Monastir de Montserrat.

Guti.

L2 (6a).-

Des de la R1, vam sortir primer cap a la dreta una mica, i asecendemos per una preciosa placa amb molt bones preses i genial roca. Molt vertical que gaudirem bastant, ben assegurada amb un pont de roca passada una fissura i a pocs metres en una altra fissura més gran veurem la R2, just sota el pas clau de L3. Nosaltres hem decidit muntar la R2 en la instal·lació de ràpel a la nostra esquerra (una cadena unida a la paret amb tres espis). Doncs des d'aquí la sortida per realitzar L3, ens resulta més còmoda. R2 (a la cova fissura. Diversos burins amb xapes, no rapelable. O R2 (instal·lació de ràpel a l'esquerra) Tres espits units amb una cadena i un mosquetó. Reunió rapelable. Una de les xapes dels tres espits a estat aixafada. 4 espits i un pont de roca a uns 25 metres.

L3 (6b).-

Sortim de la R2, de seguida veiem una assegurança gairebé a la vora de la caiguda de sortida, aquest és el pas de 6b, per sortir airosos haurem de buscar i obrir-nos bé de cames per aconseguir el següent segur. Costa molt, cal mirar-molt bé i estrènyer bastant. Aquesta placa és coneguda com l'Escut, després del pas ens introduïm ja en la placa que també té el seu punt meravellós una mica desplomada, anirem asecendiendo i assegurant-per bona roca fins arribar a R3. Aquesta agulla no té un cim per poder accedir a la via acaba gairebé al final de la placa L'Escut. R3, dos parabolts units amb cadena (instal·lació de desvinculació de via esportiva). Reunió rapelable. 6 espits en uns 20 metres.

Descens.-

Baixarem per la mateixa via, en dos rapels un des de la R3 (Instal·lació de desvinculació de via esportiva), uns 20 metres fins a la instalacion de l'R2 (cadena unida amb tres spit i mosquetó). I des de la R2 fins a peus de via en un ràpel d'uns 50 metres. Que ens deixa al costat del Mirador del Fra Gari i la base de la Granota.

Instalació de Rapel + R2 (opcional)

Escales Cami Mirador Fra Gari.

Escultures
Un cop recollit el material baixarem pel camí del Fra Gari, per arribar al camnio cimentat del Via Crucis (el de les escultures religioses) i el banc de fusta tallada. I des d'aqui anar a buscar el vehicle. O bé fer un altre itinerari de la zona, o gaudir de les instal·lacions i vistes del Monestir de Montserrat. hi ha una botiga on podem trobar guies de ressenyes, mapes dels diversos llocs der Montserrat.

Banc de fusta Tallada.

La Granota i Alucina Carabina.

Croquis de la via extret de.- https://xarli-natura100.blogspot.com.es
Fitxa de la via.-

Via: Alucina Carabina.
Zona: Alucina Carabina / Camping-Cami del Via Crucis.
Dificultat: 6b.
Dificultat obligada: 6a+.
Grau de compromís: Baix.
Equipament: Via equipada, amb espits, pito i pont roca. Reunions  rapelables.
Material: 7 cintes exprés.