domingo, 11 de diciembre de 2016

Ascensió Roca del Porró (Cota 469) "Via Spit Limit, IV+ - 50 m." ,La Plantació-Montserrat (Barcelona).

Els Plans, Collbató.

De nou per la zona de La Plantació, una zona de gran bellesa i tranquil • litat. Tornem a escollir una altra via amb la signatura dels germans Masó, aquesta figura en el seu llibre "Escalades a Montserrat, el Cairat i Sant Llorenç del Munt i l'Obac" Que va rebre un premi Vertex.
La Via Spit Limit a El Porró, un via de la seva cara sud-est on la dificultat és no caure ja que aquesta força poc equipada, jejeje. Però tot i així és una bonica via realitzada amb afecte. Per arrodonir el dia i combinar-la amb altres vies de caràcter semblant a la zona.

Des de Barcelona agafarem l'A2, direcció Lleida / A2 / Tarragona, continuarem fins a sortir a Collbató. Seguirem fins al Bruc Residencial. Quan ja estiguem a punt d'arribar una altra vegada a l'autovia, una mica abans de l'Hotel del Bruc, girem a la dreta seguint les indicacions de Restaurant Vinya Nova / Hipica. Anirem fins a la ultima carrer asfaltat "Carrer Lloret" de la urbanització Pla del Castell de Collabató. Continuarem cap a la dreta per aquest fins arribar al passeu Ronda de la mateixa urbanització i veurem senyals de prohibit circular per algunes pistes del Parc Natural de Montserrat.
Aqui en aquest encreuament estacionar el veniculo. Passeig Ronda amb Carrer Lloret, urbanització del Pla del Castell a Collbató.

Peu de Via. (senyal de inici, Fletxa).

Vanessa & Guti. Peu de Via.

Acces:

Després estacionar el vehicle, agafarem una de les pistes forestal no aptes per al trànsit a motor. Caminarem en direcció a Collbató vorejant les instal·lacions de la Hipica. Quan s'acabin les tanques del tancat, agafarem el camí que puja cap a l'esquerra en direcció Clot de la Monica, Serrat donin Muntaner / Serrat de la Pasterreta. Passarem un esplanda amb pins i arbustos aquest era l'aparcament del Clot de la Monica (En l'actualitat aquesta prohibit estacionar sota multa). Seguirem caminant cap a la Pasterreta, Serrat del Muntanner i Roca Clean & Good. Aviat veurem marques de pintura blava, que haurem de seguir. Si sortir-nos d'aquest camí i sempre seguint les marques de color blau, arribarem al un collet "Coll Serrat Superior d'en Muntaner" on veurem escrit (pintura groga) a la dreta Sant Joan i a l'esquerra Els Pollegons. Seguirem per l'esquerra cap a els Pollegons.Llegara un moment que el camí descendeix cap a un torrent, el d'Artiga Alta, aqui seguirem primer les marques blaves i de seguida cap a l'esquerra altres marques de color groc, passarem una gran fita de pedres, però seguirem sempre les marques grogues fins arribar a un nou coll "Serrat de l'Artiga Alta", on a la nostra ja veurem El Porró i els Estavis del Porró. Continuarem cap al Coll dels Pollegons i gairebé a uns poc metres ens desviem del cami principal per agafar un corriolet cap a l'Est que primer baixa i després en pla ens acosta a la base d'Els Estavis del Porró.

Per arribar als peus de la Via Spit Limit, seguirem el caminet cap a la dreta i enllacem amb una canal cap al nord (tram embrosat) fins peus de via. Una petita fletxa ens marca l'inici de via, passada una llasta gran amb arbustos i herbes gairebé arribant al coll entre les dues agulles. El Porró i Els Estalvis del Porró.

Dir que nosaltres, aquesta és la segona via que realitzem aquest dia. L'anterior va ser la Via Laura Batalla a Els Estalvis del Porró. Després de localitzar el peu de via de la Spit Limit, tornem a reordenar l'equip, etc. Una petita fletxa ratllada a la roca ens marca l'inici. I uns metres més amunt veurem un dels dos spit que té la via.jejeje. (Xapa lluent).

Vam començar amb uns passos de IV +, vigilar no relliscar ja que la primera assegurança està a uns metres de terra, després xapar el primer spit continuem rectes el grau va afluixant. Un cop passada la gran llastra arbustiva a la nostra esquerra, seguirem cap a l'esquerra pra localitzar el segon segur on la dificultada torna a ser alguna cosa mes exigent. Després d'aquest continuem rectes cap a l'esquerra pàra localitzar la R1, en una fissura horitzontal gairebé arribant a toca la rampa que veiem cap al cim. R1, dues spit amb xapa, sense anella, no rapelable. Dos spit a uns 35 metres.

Sortim de la R1, rectes primer i després cap a la dreta per buscar la part més feble del mur. Aquesta tirada és completament neta, però podem col·locar algun Tascons i / o friends. Però Roca és molt bona cosa descomposta gairebé al cim. El tiratge és curta amb pocs metres i de seguida veiem la R2, muntada en una savina (arbust) amb cordinos, que també ens farà d'instalacion de ràpel. L2, tirada neta en uns 15 metres.

Cim de Els Estalvis del Porró.

La Plantació.

Cim de El Porró. (Cota 469).

Guti, Cim de El Porró.

Al cim trobem el llibre de registres, que solen col·locar els Masó, en gairebé totes les seves vies. Vam signar, vam gaudir una mica de les vistes. Cal dir que el cim no és molt àmplia. I després visulitzar altres possibles ascensions vam decidir baixar.

Guti & Vane, Cim de El Porró.

Rapel.

Descens.

Descens.-

Hi ha dues opcions una desgrimpan la via normal per la vessant Est de IIº uns 20 metres. I una altra la que vam escollir nosostr@s va ser rapelar aquests 20 metres per
vessant més a l'Est des de la R2, on hi ha col·locada una instal·lació amb mallo. Arribem fins al coll darrera del Porró, i baixarem per la canal molt boscosa de la Roca del Divendres Sant i amb moltes esbarzers etc. Prepareu-vos per les ratllades, etc. Baixarem amb cura pel lloc que vegem més evident fins arribar de nou al camí de l'Artiga Alta i des de aqui al vehicle desfent el camí per on hem vingut.

Roca del Porro

Serrat Superior del Muntaner.

Els Estalvis del Porró i El Porró.

Fitxa de la via.-

Via: Spit Limit.
Zona: La Plantació - Montserrat.
Dificultat: IV +.
Dificultat obligada: IV +.
Grau d'exposició: Mitjà.
Grau de compromís: Mitjà.
Equipament: Via semiequipada. Dos spit. R1 no rapelable
Material: 5 cintes exprés, tascons, friends i cordino per encintar Merlet.
Orientació: Sud-est.
Croquis i ressenyes Roca del Porró "Via Spit Limit", La Plantació-Montserrat (BCN). extret de.- https://masogarcia.com/