sábado, 13 de junio de 2015

Esportiva a Les Puces "Sector Pucetes", Serra de Rubió. Olesa de Montserrat (Barcelona).

Abocador clausurat i pal verd. Parking.

Lorena & Guti.

Serrat de El Cairat.

Senyal triangular de trànsit. Aqui comença el sender als sectors

Sector Les Pucetes
Les Puces és una zona d'escalada local, Són unes roques d'escassa altura, visibles des de la carretera que puja d'Olesa a Monistrol, a mà esquerra, en arribar a l'altura del ja extint Balnerari de la Puda.
La roca és d'unes característiques molt peculiars. Podem trobar zones de conglomerat montserratí, o zones formades per franges de conglomerat de gres juntament amb franges de roca tipus marbre i franges de calcari dolomític o blanc.

Via Raul, se te va la olla, 6a+.

Peus de Via.

Via Com tu vulguis, IV+.

Via Putes Puces, V.

Vies Putes Puces, V + Com Tu vulguis, IV+.

Forat on surt aire fresc.
Una altra característica geològica ressenyable és el forat que hi ha al sector Puces, a peu de via; per aquest forat surt un corrent d'aire fresc, com aire condicionat.
Zona ideal per a les tardes d'estiu ja que disposes d'ombra des de les 12 h. de migdia. L'equipament és a base de ponts de roca i alguns parabolts amb xapa casolana. Es reuega que respecteis l'equipament i l'etern ja que està molt a prop de terrenys privats. Gràcies.

Vies Supernando, 6a+ i Ous de Colom, V+.

Via Ous de Colom, V+.

Via Supernando, 6a+.

Serrat de El Cairat.

Sector Pucetes.

Cim Sant Salvador de les Espases.

Meska.

David & Guti.

Vam pujar per la C-55 des d'Olesa. en arribar a l'altura de la Puda, a la banda esquerra neix la B-113. Pots accedir-hi esperant que el trànsit de baixada et faci un buit; però si el trànsit és dens en ser la carretera d'un sol carril és millor pujar i girar més amunt per baixar en direcció contrària; com vam fer nosaltres. Llavors girem a la dreta i circulem fins que veiem un pal verd; abans d'arribar a ell s'observa una petita explana a la dreta de la carretera; és el pàrquing amb capacitat per a uns dos vehicles. Darrere del pàrquing neix el sender al costat del senyal de trànsit d'advertència d'animals salvatges solts triangular, que encara que ben marcat aquesta alguna cosa ocult per la vegetació de la zona.
El treballat sender, obert a través de la densa vegetació i reforçat amb troncs en segons quins ressalts, al poc es posa paral·lel a la carretera direcció Monistrol i després d'una curta pujada ens deixa a peu de via, al sector La Rebutjada. Després segueix a peu de paret, amb el sector Cal Ferit i el següent el que comentem Les Pucetes.

Resenyes i croquis Les Puces "Sector Les Pucetes", Serra de Rubió. Olesa de Montserrat (Barcelona).-

Via 1.- Visionlad, 6a.
Via 2.- La Troballa, 6a+.
Via 3.- Bum Bum, V+.
Via 4.- Saint George day, 6b.
Via 5.- La Médula, 6c+.
Via 6.- L´Aniversari, 6b+.
Via 7.- Supernando, 6a+.
Via 8.- Ous de Colom, V+.
Via 9.- Putes Puces, V.
Via 10.- Com tu vulguis, IV+.
Via 11.- Esther, IV+.
Via 12.- Raul, se te va la olla, 6a+.

Roca El Talibán (Es la roca separada més a la dreta a baix del sector de poca alçada):

Via 13.- Paquito plaquero, IV+.
Via 14.- Por la patilla, IV.
Via 15.- Os ama Bin Ladem, IV+.
Via 16.- Un taliban!, IV.

Material.- 12 cintes exprés, altura de 5 a 15 metres. Nota no aquesta demas portar algun cordino per reforçar o substituir algun segur de pont de roca.